Reklamační řád

REKLAMAČNÍ ŘÁD

Muzeum romské kultury, státní příspěvková organizace,
se sídlem Bratislavská 246/67, 602 00 Brno,
identifikační číslo: 712 39 812,

zřízena Ministerstvem kultury ČR a oprávněna nakládat s majetkem státu dle zákona č. 219/2000 Sb., o majetku České republiky a jejím vystupování v právních vztazích, ve znění pozdějších předpisů, a dle Zřizovací listiny čj. 18295/2004, ve znění Rozhodnutí ministryně kultury č. 45/2012 ze dne 20.12.2012 a ve znění Rozhodnutí ministra kultury č. 18/2017 ze dne 26.10.2017 (dále jen prodávající“).

1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ

    • Tento reklamační řád (dále jen reklamační řád)prodávajícího upravuje v souladu se zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen občanský zákoník) a v souladu se zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, rozsah, podmínky a způsob uplatnění práva z vad zboží (dále jen reklamace) plynoucího z kupní smlouvy (dále jen kupní smlouva) uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou osobou (dále jen kupující) prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího umístěného na internetové adrese https://www.eshop-rommuz.cz.
    • Reklamační řád se nevztahuje na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží od prodávajícího, je právnickou osobou či osobou, jež jedná při objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání.

2. PRÁVA Z VAD

  • Zboží má vady, zejména pokud nemá vlastnosti podle ustanovení § 2161 odst. 1 a 2 občanského zákoníku. Kupující může vytknout vadu, která se na zboží projeví v době dvou let od převzetí zboží. Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí zboží, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí, ledaže to povaha zboží nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou kupující nemůže zboží užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně.
  • Má-li zboží vadu, může kupující požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat dodání nového zboží bez vady nebo opravu zboží, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího. Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady. Ustanovení § 1923, 2106 a 2107 občanského zákoníku se nepoužijí.
  • Kupující může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud:
  • prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v souladu s § 2170 odst. 1 a2 občanského zákoníku,
  • se vada projeví opakovaně,
  • je vada podstatným porušením smlouvy, nebo
  • je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího.
  • Kdo má právo z vadného plnění, náleží mu i náhrada nákladů účelně vynaložených při uplatnění tohoto práva. Neuplatní-li však právo na náhradu do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu, soud právo nepřizná, pokud prodávající namítne, že právo na náhradu nebylo uplatněno včas.

3. PRŮBĚH REKLAMACE

  • Reklamaci může kupující uplatnit zejména prostřednictvím elektronické pošty prodávajícího eshop@rommuz.cz nebo osobně v sídle prodávajícího. Uplatňuje-li kupující reklamaci písemně, musí reklamace obsahovat číslo objednávky nebo faktury, e-mailový či telefonní kontakt na kupujícího, popis závad, jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje, jakým způsobem má být zboží po vyřízení reklamace kupujícímu vydáno, případně na jakou adresu má být odesláno.
  • Prodávající je povinen kupujícímu vydat při uplatnění reklamace písemné potvrzení, ve kterém uvede datum, kdy kupující reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje; a kontaktní údaje kupujícího pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace. Bližší informace o stavu reklamace může kupující získat prostřednictvím elektronické pošty prodávajícího eshop@rommuz.cz.
  • Byl-li obal zásilky viditelně poškozen během přepravy, nebo pokud po rozbalení zásilky bylo zjištěno poškození zboží, postupujte prosím podle níže uvedených informací:
  • Viditelné poškození obalu zásilky při doručení dopravcem. Před převzetím zboží od dopravce prosím pečlivě zkontrolujte obal zásilky. Pokud bude jevit známky mírného poškození (např. promáčknutá krabice, odřeniny apod.), je nejjistější ihned s dopravcem sepsat “Zápis o poškozené zásilce”. Vyvarujete se tím případných sporů v případě, že bude zboží po rozbalení poškozené. V případě, že kupující sepíše uvedený “Záznam o poškozené zásilce”, je potřeba zaslat jeho kopii přímo prodávajícímu, aby byla záležitost vyřízena v co nejkratším termínu.
  • Zboží je poškozené, ale obal zásilky byl v pořádku. Je-li zboží poškozené, přestože obal je neporušený, informujte o této skutečnosti prodávajícího na elektronické adrese eshop@rommuz.cz, kde Vám prodávající individuálně pomůže. Pro snadnější a rychlejší vyřízení reklamace doporučujeme poslat i fotografii a podrobný popis poškození a nahlásit poškození zboží do tří (3) pracovních dnů od převzetí zboží.
    • Jestliže bylo kupujícímu doručeno jiné zboží, než které bylo kupujícím objednáno (např. došlo k záměně zásilek na straně prodávajícího), lze tyto zásilky reklamovat postupem dle tohoto reklamačního řádu.
    • Kupující je povinen předat zboží k vyřízení reklamace kompletní. V případě, že kupující nedodá zboží kompletní a jeho kompletnost je nezbytná ke zjištění existence reklamované vady a/nebo k jejímu odstranění, běh lhůty pro vyřízení reklamace začíná až dodáním chybějících částí. V případě, že kupující zboží reklamoval a prodávající se nenabídl, že si zboží sám vyzvedne, zašle nebo předá zboží kupující prodávajícímu na adrese Muzeum romské kultury, Bratislavská 246/67, 602 00 Brno, , v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb, a to v pracovních dnech mimo pondělí v čase 10:00 – 15:00 hodin.
    • Dopravu reklamovaného zboží prodávajícímu hradí kupující, v případě uznání oprávněnosti reklamace může požádat o úhradu nákladů vzniklých dopravou reklamovaného zboží dle čl. 2 odst. 4 reklamačního řádu. Prodávající doporučuje kupujícímu zasílané zboží pojistit. Je-li snížena hodnota vráceného zboží, zejména je-li zboží poškozené, nefunkční, vykazuje mechanickou či jinou závadu, je neúplné, opotřebené či narušené, odpovídá kupující za takové snížení hodnoty, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčnostmi zboží. Za případné poškození či ztrátu při přepravě nese odpovědnost v souladu s ustanovením § 1833 občanského zákoníku kupující.
    • V případě oprávněné reklamace prodávající uhradí kupujícímu náklady na poštovné vzniklé zasláním reklamovaného zboží zpět prodávajícímu a další náklady účelně vynaložené na uplatnění reklamace. Náhrada poštovného a dalších účelně vynaložených nákladů bude kupujícímu převedena na bankovní účet společně s částkou za reklamované zboží.
    • O vyřízení reklamace informuje prodávající kupujícího e-mailem nebo telefonicky. Vyřízení reklamace proběhne bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se zúčastněné strany nedohodnou jinak. Lhůta pro vyřízení reklamace začíná běžet následující den po uplatnění reklamace v souladu s ustanovením § 605 občanského zákoníku. Po marném uplynutí této lhůty se kupujícímu přiznávají stejná práva jako by se jednalo o podstatné porušení smlouvy.
    • Prodávající kupujícímu reklamované zboží vydá, případně odešle na adresu uvedenou v písemném uplatnění reklamace dle čl. 3 odst. 1 reklamačního řádu. Reklamované opravené nebo vyměněné zboží bude zasláno kupujícím zpět na náklady prodávajícího.

4. OSTATNÍ UJEDNÁNÍ

  • Ustanovení reklamačního řádu jsou nedílnou součástí obchodních podmínek prodávajícího. Uzavřením kupní smlouvy kupující vyjadřuje souhlas s obchodními podmínkami prodávajícího a s tímto reklamačním řádem a potvrzuje, že je s nimi řádně seznámen.
  • Znění reklamačního řádu může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění reklamačního řádu.

 

Vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy

V Brně dne 06.01.2023